Renault Easy City

Francuska firma startuje z konkursem, który ma wyłonić najlepszy projekt nowoczesnego i przyjaznego pasażerom centrum przesiadkowego w mieście.

Aby podróżowanie po mieście mogło być jednocześnie wygodne i szybkie oraz odbywać się bez szkody dla środowiska, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura. Ważnym elementem nowoczesnego transportu miejskiego są centra przesiadkowe zaplanowane z myślą o potrzebach wszystkich użytkowników. Renault Polska ogłosiło właśnie konkurs „Renault Easy City. Design the Future”, mający na celu wyłonienie najlepszego projektu takiego węzła przesiadkowego, uwzględniającego również infrastrukturę dla współdzielonego pojazdu autonomicznego Renault EZ-GO.

Renault wymaga, by projekt był zgodny z trendami wyznaczającymi obecnie kierunki rozwoju usług mobilnych. Koncepcja powinna również odpowiadać potrzebom konkretnych użytkowników: mężczyzny w średnim wieku dojeżdżającego z przedmieść do centrum miasta, emerytki regularnie jeżdżącej na swoją działkę, mieszkającej w śródmieściu studentki oraz zagranicznego turysty.

Konkurs ma charakter otwarty i jest adresowany do uczestników indywidualnych oraz grup zainteresowanych ochroną środowiska, rozwojem urbanistyki, mobilności zrównoważonej, motoryzacji i architektury: architektów, projektantów, aktywistów i badaczy miejskich, studentów wydziałów twórczych oraz studiów miejskich. Posiadanie doświadczenia w tych obszarach nie jest jednak warunkiem koniecznym, by w konkursie wystartować. Co ważne, udział w nim jest bezpłatny.

Uczestnicy konkursu mogą przesyłać zgłoszenia od 22 stycznia do 15 maja 2019 r. Mają również możliwość wzięcia udziału w warsztatach projektowych 22 lutego. Uroczysta gala ogłoszenia wyników odbędzie się w czerwcu tego roku. Dla autorów najlepszych projektów przewidziano trzy nagrody finansowe. Zwycięzca otrzyma 20 tys. zł, za drugie miejsce – 10 tys. zł, a za trzecie – 5 tys. zł.

Prace uczestników zostaną ocenione przez specjalistów w dziedzinie architektury, transportu i „projektowania doświadczeń użytkownika (UX)”. Jury przewodniczy Vincent Carré, dyrektor w Grupie Renault odpowiedzialny za samochody elektryczne i nową mobilność. W gronie jurorów znaleźli się również: Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR; Radosław Gajda, architekt; Krzysztof Herman, architekt krajobrazu; Małgorzata Kuciewicz, z grupy projektowej Centrala, Iga Mościchowska, zajmująca się problematyką „doświadczenia użytkownika” oraz Łukasz Wojciechowski, architekt.