Paweł Świderski

Interesuje mnie wpływ nowych technologii na rozwój estetyki i projektowania. Odświeżająca siła nowych, cyfrowych możliwości wdziera się we wszystkie aspekty klasycznego, analogowego lub pół-analogowego projektowania. Od teraz możemy łączyć ze sobą elementy materialne z niematerialnymi, o ile pozwalają się one zapisać w postaci binarnej. Dalsze poszerzanie ludzkich możliwości nie jest możliwe bez obliczeń komputerowych analizowanych przez ludzki mózg, a dotychczasowe projektowanie CAD, traktujące najważniejszy wynalazek XX wieku jako substytut deski kreślarskiej, wydaje się więc archaiczne.

Urodzony w 1981 roku w Olsztynie. Absolwent ASP w Gdańsku. Pracę dyplomową w Pracowni Komunikacji Wizualnej pod kierunkiem profesora Jacka Milera obronił w 2006 roku. Od roku 2013 pracuje jako asystent prowadzący Laboratorium Technik Prezentacji będące częścią Pracowni Podstaw i Metodyki Projektowania Wzornictwa profesora Wacława Długosza i dr Piotra Mikołajczaka. W latach 2006–2011 pracował jako projektant graficzny, a następnie manager marki w firmie Flowair. Opracował między innymi: całościową identyfikację wizualną firmy, system oznaczeń produktów, wizualizacje, materiały marketingowe, informacyjne i techniczne. Od 2011 roku, wraz z Justyną Kucharską, prowadzi duet projektowy NOCNEMARKI, realizujący projekty z zakresu brandingu i ilustracji (projekty wnętrz, ekspozycji, materiałów drukowanych, stron internetowych, ilustracje itp.).

Kontakt: pawel.swiderski@asp.gda.pl